Glazen stolpen of vitrines

Enkele tips voor het gebruik van glazen stolpen of vitrines in uw interieur

Musea zijn het er al eeuwen over eens: glazen stolpen zijn ideaal voor het tentoonstellen van verzamelingen en bijzondere items. Tegenwoordig is het plaatsen van objecten in een stolp een echte trend in de interieur wereld. Voornamelijk vlinders in stolp zijn zeer populair.

Het glimmende glas van de stolpen zorgt ervoor dat het uitgestalde voorwerp delicaat lijkt, zodat u het met andere ogen gaat bekijken. Uw dierbare item kunt u hierdoor op een relatief eenvoudige wijze goed tot zijn recht laten komen. Daarbij is het item dat in de stolp tentoongesteld wordt ook goed beschermd tegen onder andere stof.

Wij hebben verschillende antieke glazen stolpen waar we allerlei items in kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld, alle vlinders op onze webshop kunnen wij plaatsen in decoratieve stolpen, kies hiervoor uw opgezette vlinders en stolp naar keuze. Maar ook verschillende schelpen, opgezette dieren, schedels, skeletten en egelvissen staan zeer stijlvol in een stolp. Hoe u uw stolp in wilt delen, is heel persoonlijk. Door de stolp rustig te houden komt het object heel anders tot zijn recht dan een stolp met vele objecten. Dit is een kwestie van smaak en is afhankelijk van uw interieur. Als u twijfelt, kunt u ons altijd om advies vragen.

U zult merken dat stolpen niet goedkoop zijn. Dit heeft te maken met de kwaliteit en de afwerking. Daarnaast zijn antieke stolpen lastig te verkrijgen, het zijn unieke exemplaren. Daarbij is de uitstraling van een oude stolp zeer stijlvol, zowel in een modern als in een klassiek interieur. Het is belangrijk te investeren in iets dat echt goed van kwaliteit is. Op deze manier kunt u er nog jaren van genieten.

opgezette morpho didius in glazen vitrine

Een andere mogelijkheid in plaats van het gebruik van een stolp, is het plaatsen van een object in een glazen vierkante of rechthoekige vitrine. Bij De Museumwinkel.com kunnen wij deze op aanvraag voor u maken. Ook hierbij komt het door u gekozen object zeer stijlvol tot zijn recht. Heeft u speciale wensen, aarzel niet om contact met ons op te nemen.