Een dinosaurusschedel in je interieur, het is nu mogelijk!

Wie wil er nu geen dinosaurusschedel in de woonkamer? Dat is precies wat Emma Bouw en Lina Walen, de dames achter R.I.P. Statue, dachten. En dus modelleerden ze er een. Specifiek eentje van een Daspletosaurus, het neefje van de grotere T-rex. Er wordt maar een beperkte oplage gemaakt, waarvan de eerste momenteel te zien is bij De Museumwinkel.com te Nijmegen.

De schedel is herkenbaar aan de enorme tanden, robuuste bouw en grote wenkbrauwknobbels. Je gelooft het of niet, maar alle vogels die nu leven stammen af van de dinosaurussen. En dinosaurussen zelf stammen weer af van reptielen. Een schedel van een Daspletosaurus ziet er dan ook uit als een kruising tussen een vogel en een reptiel, maar dan tientallen keren groter.

De Daspletosaurus leefde voordat de T-rex de aardbol ging domineren. Het zijn verre verwanten van elkaar, waardoor de twee op elkaar leken. Alleen de Daspletosaurus was wat kleiner. Met opzet is gekozen voor deze kleinere soort, want met bijna een meter lang is de schedel al een heel imposant object.

En nu is deze schedel dus te koop voor in het interieur en nog wel op ware grootte. Emma en Lina maken al vele jaren verschillende dinosaurussen voor Natuurhistorische musea. Maar deze schedel kan speciaal in uw interieur worden gezet als ultieme eyecatcher. De dames van R.I.P. Statue maken alles zelf. Van het lassen van de speciaal op hoogte aanpasbare standaard, tot het laatste zwarte scherpe puntje van de tand.

Omdat het zo uniek is, geeft het je interieur gelijk een andere look. Dit is er eentje voor de daredevil. Om het nog unieker te maken is de schedel in verschillende kleuren en stijlen verkrijgbaar. Denk bijvoorbeeld aan knalroze. Kortom een wereldwijde zeldzaamheid!