NIEUW: Expositie privécollectie!

Altijd al ‘neus aan neus’ met een eeuwenoude shrunken head willen staan? Of willen weten waarom een degenkrab ook wel ‘levend’ fossiel wordt genoemd? Kom langs en neem een kijkje in ons nieuwe museum in de Museumwinkel.com!

Al jaren krijgen wij dagelijks allerlei vragen over onze opgezette dieren en naturalia uit ons unieke assortiment. Vrijwel alle items vertellen fascinerende verhalen die tot wel miljoenen jaren terug in de tijd gaan. Sinds lange tijd lopen wij rond met de wens om deze verhalen met u te delen.  De corona-lockdown bleek het perfecte moment om een gedeelte van onze winkel om te bouwen tot een heus natuurhistorisch museum, waar wij onder andere onze persoonlijke privécollectie voor het grote publiek tentoonstellen en de verhalen kunnen delen.

Natuurhistorisch museum De Museumwinkel.com

Bijzondere weetjes
Aan de hand van leuke weetjes nemen wij u mee door onze privécollectie en assortiment. Zo ontdekt u dat de Atlasvlinder, een van de lievelingen onder de vlinders, aan het uiteinde van beide vleugels tekeningen van slangenkoppen hebben. Op deze manier schrikken ze belagers af waardoor deze niet achter ze aan gaan. Birdwings blijken zo hun eigen maniertjes te hebben om vijanden op afstand te houden. Deze vlinders hebben een vogelachtige vlucht waardoor ze zich weten te camoufleren. In het museum vindt u ook een goed bewaard geheim van jonge dolfijnen. Als ware rebellerende pubers houden zij de egelvis een paar uur in de mond, waardoor ze in een soort trance raken. Deze geven ze vervolgens door aan soortgenoten. Een interessante bondingsactiviteit….

Opgezette dieren & opgezette vlinders in privé collectie van De Museumwinkel.com

Shrunken heads & Coco de Mer
Sinds kort hebben wij onze privécollectie uitgebreid met een aantal shrunken heads, ofwel een mensenhoofd dat op wel heel bijzondere wijze is geprepareerd. Een van deze shrunken heads stamt zelfs uit circa 1880 van de Jivaro indianen in het Amazonegebied. Ook zijn er een aantal zeldzame Coco de Mers te aanschouwen, kokosnoten die verdacht veel op een bepaald lichaamsdeel lijken. Kom snel langs en laat u verleiden door deze sensuele kokosnoot.

Opgezette dieren in De Museumwinkel.com

Laat u verrassen!
Met trots presenteren wij dit nieuwe natuurhistorische museumgedeelte in onze winkel, waar historie, taxidermie en het dierenrijk samen komen. Laat u verrassen door alle weetjes en maak er een gezellig gezinsuitje in Nijmegen van!

Toegang is gratis.

Voor meer informatie: