Het grootste ei ooit… ligt in de Museumwinkel.com in Nijmegen!

We hebben het over het ei van de olifantsvogel uit Madagaskar, zelf ook bepaald geen kleintje met een lengte van meer dan drie meter. Wat een dergelijk ei nog eens extra tot de verbeelding doet spreken is dat de olifantsvogel niet meer onder ons is. Algemeen wordt aangenomen dat de soort enkele duizenden jaren geleden is uitgestorven. In een olifantsvogel-ei passen meer dan 150 kippeneieren en met een lengte van 31 cm is het met recht een joekel te noemen!

De Museumwinkel.com is trots te melden dat het sinds kort in bezit is van een van de minder dan 40 olifantsvogel-eieren die tot op heden gevonden zijn. Een extra zeldzaam exemplaar bovendien! Als een dergelijk ei wordt gevonden gaat het vaak om een restant van enkele losse scherven. Dit ei verkeert echter in een zo goed als intacte staat. Een zeer speciale aanwinst dus!

Mocht dit nog niet genoeg reden zijn om de Museumwinkel.com te bezoeken, weet dan dat het ei deel uitmaakt van de nieuwe expositie van de privécollectie van de winkel. Het betreft een verzameling van zeer bijzondere natuurhistorisch stukken die met recht een bijzonder plaatsje verdienen. Wat te denken van enkele zogenoemde shrunken heads, echte mensenhoofden geprepareerd door de Jivaro indianen omstreeks negentiende eeuw, een eeuwenoude kattenmummie, of de zeer zeldzame en tevens zeer agressieve goliath tijgervis, die zo uit een horrorfilm lijkt te komen?

Kom dit en nog veel meer bewonderen in de Museumwinkel.com, zes dagen per week geopend en elke laatste zondag van de maand. De toegang is gratis!

De winkel en het museum met unieke items, zoals onder andere opgezette dieren, opgezette vlinders, mineralen, schelpen en natuurhistorische schatten - is te vinden in de Van Welderenstraat 114 te Nijmegen

-----------------

De Museumwinkel.com