Wederom Nederlands kampioen prepareren én Best of Show!

De Museumwinkel.com te Nijmegen meerdere malen in de prijzen tijdens het NK opzetten van dieren

Drie van onze preparateurs , zijn zaterdag 16 november jl. wederom flink in de prijzen gevallen bij de Nederlandse kampioenschappen prepareren in het Natuurmuseum te Leeuwarden.

De opgezette kraagpapegaai van preparateur Sophie Kiela is het mooiste opgezette dier van het NK prepareren 2019, haar werk is uitgeroepen tot ‘best of show’. Tevens is ze met deze vogel Nederlands kampioen geworden in de categorie vogels.  Sophie werd ook tweede in de categorie allround preparateur. Taxidermist Rick Way behaalde een mooie tweede plaats met zijn opgezette kolibrie en ontving twee eervolle vermeldingen. Skeletten-preparateur Lucas de Boer behaalde enkele eerste prijzen in verschillende skeletcategorieën.

Preparateurs uit Nederland konden hun werk in sturen voor het NK Prepareren, dat elke twee jaar plaatsvindt. Ze doen in verschillende categorieën mee: kleine en grote opgezette zoogdieren, kleine en grote opgezette vogels, opgezette vissen en enkele skelet categorieën.

Dit is de vierde keer op rij dat meerdere preparateurs van De Museumwinkel.com in de prijzen vallen tijdens Prepareerkampioenschappen. Tweemaal eerder (2015 en 2017) werden ze onder andere Nederlands kampioen bij NK prepareren en ze hebben prijzen gewonnen tijdens het EK prepareren (2018).

De Museumwinkel.com - de Taxidermy winkel met unieke cadeau-items, zoals onder andere opgezette dieren, opgezette vlinders, mineralen, schelpen en natuurhistorische schatten - is zeer trots dat ze deze kwaliteit in huis heeft.

Preparateurs sturen namelijk hun beste stukken in naar het NK prepareren. Op het NK prepareren is aan alle werken te zien dat het een ambachtelijke bezigheid is, waar veel creativiteit en techniek bij komt kijken.

In Natuurmuseum Friesland te Leeuwarden kunnen bezoekers tot en met 4 januari 2020 de ingezonden opgezette dieren bekijken.

--------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie: