Wij zijn een erkend en prijswinnend preparateursbedrijf. 6 dagen per week geopend!

Nijmeegse creativiteit tijdens de Europese Kampioenschappen Prepareren

PERSBERICHT

Nijmegen, 8 maart 2018

Nederlanders in de prijzen bij de Europese Kampioenschappen Prepareren

De preparateurs van De Museumwinkel.com te Nijmegen hebben tijdens de Europese kampioenschappen prepareren de prijs voor het meest artistieke en creatieve gezamenlijke stuk behaald.

De Nijmeegse preparateurs Sophie Kiela (Nederlands kampioen), Rick Way (Nederlands Kampioen) en Wesley Kevenaar zijn dit jaar bij de Europese kampioenschappen prepareren 2018 (The European Taxidermy Championships® (ETC®) in de prijzen gevallen met hun dynamische stuk, bestaande uit 2 eksters en een veelvraat. De drie professionele preparateurs zijn werkzaam bij de Museumwinkel.com, de grootste taxidermy winkel van Nederland. Daarnaast heeft de door de winkel ingezonden opgezette bloedhond, opgezet door Wesley, 84 punten behaald. Beide stukken zijn nu te bezichtigen en te koop in de winkel te Nijmegen.

De ETC worden al meer dan twintig jaar gehouden. De eerste ETC ® werden in 1992 georganiseerd in ons eigen land, namelijk in Leiden.

Tijdens de kampioenschappen opgestelde tentoonstellingen bieden een enorme bron van inspiratie. Tevens biedt de vakbeurs alle informatie over de nieuwste producten en diensten. Daarnaast is het een goed moment om andere preparateurs te ontmoeten en ervaringen te delen.

Bij de beoordeling let de vakjury op veel verschillende punten. Bij huidpreparaten spelen de technische vaardigheden een grote rol, plus de anatomische kennis. De jury let er op hoe vleugels liggen bij de vogels en of de houding van de staart of poten klopt. Deelnemers kunnen extra punten behalen met creativiteit en artistieke uitstraling.

De Museumwinkel.com – een prepareerbedrijf met unieke items, zoals onder andere opgezette dieren, opgezette vlinders, mineralen, schelpen en natuurhistorische schatten - is zeer trots op hun preparateurs.

--------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie: